top of page

הבלוג של קלוצמן

קלוצמן – לא מתפשרים על איכות

איכות היא מילה גסה? בטח שלא! כשהקמנו את מבשלת הבירה שלנו, הצטיידנו בהרבה ידע מקצועי כמובן אבל היו שני דברים שידענו שלא נתפשר עליהם לעולם: על טעמים מעולים ועל איכות מצוינת, לא פחות. המילה "איכות" הפכה להיות מילה קצת נבובה וחסרת טעם, אבל אנחנו מייצרים בירות בוטיק שבאמת עומדות בסטנדרטים מחמירים של ייצור והכנה. מה זה אומר? בואו לגלות.

כשחומרי הגלם משובחים, הבירה משובחת

אנחנו יכולים להלל ולשבח את תהליכי הייצור שלנו הרבה, אבל למעשה יש אחראי אחד משמעותי מאוד לאיכות הבירות שלנו, והוא חומרי הגלם. משקאות הבירה השונים שאנחנו מייצרים מבוססים על זנים נדירים ומיוחדים מאוד של לימון. לכל אחד מהם יש את התווים המיוחדים לו, את הטעמים המדויקים שהוא מביא איתו – וכשהתהליך מתחיל ברמה כזו של חומרי גלם, חייבת לצאת בירה מעולה!

חזרו אחרינו: לימון האינטרדונאטו

אם כשאנחנו אומרים "לימון" אתם מדמיינים את הכדור הצהבהב שנמכר במרכול השכונתי, ובכן – דמיינו מחדש! המקור של הלימונים שלנו הוא מכל העולם, והטעמים המיוחדים בהתאם. הנה קצת מאילן היוחסין של הלימונים שלנו: מקורו של לימון האינטרדונאטו הוא מסיציליה, את פרי הקפיר ליים אנחנו מכירים מתאילנד וההורים של הקלמנסי נולדו באסיה. בקיצור, חיברנו מזרח עם מערב, עם דרום ועם צפון, כדי לגדל בעצמנו, בפרדסים הפסטורליים שלנו בעמק חפר, את הלימונים הללו ולתת להם את התנאים הכי טובים שיש, ממש כמו בארץ המקור.

ואם כבר דיברנו על פרדסים

אז כדאי שתדעו: עוד לפני שייצרנו בירה להנאתנו (ולהנאתכם), המשק שלנו, משק קלוצמן, היה ועודנו שחקן מוביל ברמה הבינלאומית בתחום ייצור פירות הדר ייחודיים. בזמנים בהם מסעדות היו חלק משגרת יומנו (זוכרים אותם בכלל?), היינו ספקים מובילים לפירות הדר מעניינים ומקוריים, והשפים המובילים בישראל נהנו להזמין מאיתנו תוצרת שאין באף מקום אחר, וליצור איתה עולמות קולינריים שלמים.

כחומר ביד היוצר

אם תיגשו לחברו הטוב של האדם, גוגל, ותשאלו אותו מהו תהליך הכנת הבירה הממוצעת, סביר להניח שתקבלו תשובות זהות, פחות או יותר. זה, כמובן, לא יהיה שקר. כדי להכין בירה טובה יש תנאים מסוימים ושלבים מסוימים שצריכים לקרות בזה אחר זה.

אבל כדי להכין בירה מעולה? כאן אנחנו נכנסים לתמונה! מלבד חומרי הגלם המעולים שאנחנו משתמשים בהם ומגדלים אותם בעצמנו, אנחנו יודעים בדיוק איך להפוך אותם למתכונים מנצחים, בעלי ארומה משכרת וטעמים שעושים חשק לעוד. כדי לעמוד בסטנדרטים הגבוהים שאנחנו מציבים לעצמנו, בחרנו לשתף פעולה עם המבשלה המצוינת "ביר בזאר", וכך, על פי המתכונים שלנו, נוצרות בירות בוטיק מעולות, מארבעה סוגים שונים, כל אחת נהדרת בדרכה – האחת פירותית, השנייה חמצמצה, השלישית מתקתקה ואת הרביעית אתם חייבים לטעום בעצמכם כדי לדעת.


bottom of page