top of page

הבלוג של קלוצמן

מתרגלים לשנה החדשה שבאה עלינו לטובה עם מבחר בירות ישראליות

אם נצטרך לסכם את 2020 בהיבטים השונים, די סביר שלא נמצא הרבה מה לומר עליה. גם אם ננסה להישמע חיוביים עד כמה שאפשר, ניתן לומר שהרוב זחל - המשק, הכלכלה, התעסוקה, הכל הושפע מהמגפה הלא-ברורה הזו, שבהתחלה, לא היה ברור מהיכן הגיעה, ועכשיו - לא ברור מתי היא כבר תלך, אבל, מצד שני, יש גם לא מעט דברים שעליהם הקורונה השפיעה לטובה - אנשים שנכנסו לסגר הרימו את האף מהמחשבים ומהניידים והתחילו לדבר האחד עם השני/יה, אנשים נאלצו להתבונן במראה ישירות. אה, כן, תרבות השהיה בבית התפתחה בצורה משמעותית, וזה אומר גם שפתאום, יש לנו המון זמן פנוי להכיר דברים חדשים, למשל, בירות בוטיק בישראל.

ואיזו דרך טובה לכך יותר מבירות הבוטיק שלנו?


בירות בוטיק בישראל - לענג את החיך

עד לא מזמן, כשדיברו על בירה, דיברו על מה שאנחנו שותים בפאב - גולדסטאר, מכבי, הייניקן, קרלסברג, טובורג... העניין הוא, שבשנים האחרונות, קשת הבירות הייחודיות מתרחב בקצב מסחרר של ממש. וכשאנחנו כותבים "בירות ייחודיות", אנחנו מתכוונים לכל הבירות שלא מסווגות בשלוש הקטגוריות המסורתיות והקלאסיות של לאגר, סטאוט או אייל (תזכירו לנו, פעם, בעתיד, נרחיב גם על הקטגוריות האלה, אם תרצו). בין שאר הטרנדים שהופכים את הבירות האלה לייחודיות ומוציאות אותן מהסיווג הקלאסי, הוא החזרה של הבירה בטעמים הפירותיים לאופנה. למעשה, הבירות הפירותיות השונות מספקות פתרון מעולה למי שבא לו לשתות בירה, אבל הטעם המריר של הבירות הרגילות פחות מתאים לו. כך שמובן לגמרי כי כאשר מדברים על בירות בוטיק בישראל של 2021, הגיוני שאי אפשר לעשות זאת מבלי להתייחס לבירות הבוטיק בטעמים הפירותיים של קלוצמן - בירה קלמנסי, בירה אינטרדונאטו ובירה ברגמוט.


למה דווקא בירה בטעם פירות?

שמענו לא מעט סברות על מקורן של הבירות הפירותיות, אבל, המקור הברור ביותר לבירות החדשניות האלו, הוא הלמביק - בירות חיטה בלגיות המותססות בתסיסת פרא ע"י חשיפת התירוש לאוויר פתוח. מה שיצר טעם יבש מאד, שכדי לאזנו, שולבו בבירה רכזים ותמציות פירות מסוגים שונים כפטל, דובדבן וגם אפרסק. כיום, ניתן למצוא בארץ לא מעט מותגי בירה מיובאים שעובדים על העיקרון הזה.


אוקיי, ומה הסיפור עם פירות ההדר?

הבירות המשלבות הדרים הן תוצאה של שילוב בין משק קלוצמן, שמזה שנים, הוא שם דבר בפיתוח זני פירות הדר שונים, לבין מבשלת בירבזאר הישראלית. כך שמדובר, למעשה, בשילוב בין היסטוריה ישראלית שורשית לבין החדשנות והמקוריות המאפיינת את בירות הקראפט הישראליות. כי מה יותר טעים, מרענן וישראלי - מבירה מיוחדת שאינה נופלת באיכותה מהבירות המובילות בעולם?


אין לנו מושג מה הולך לקרות,

אבל דבר אחד אנחנו יודעים -

כל עוד במקרר יש מארז בירות של קלוצמן - הכל יהיה בסדר! :)



bottom of page