top of page

הבלוג של קלוצמן

מנהגי השתייה בעולם

לא מעט אנשים אוהבים לשתות אלכוהול, אך כמובן שרובם מעדיפים לשתות אלכוהול משובח ואיכותי. בירה מהווה משקה אלכוהולי ששותים כמעט בכל מדינה. הבירה לרוב איננה רשמית מדי ונוהגים לשתות אותה עם חברים, במסיבות, בברים או סתם בערב מול הטלוויזיה לבד. אין ספק שכולם אוהבים בירה אבל לא כולם שותים את אותה בירה וכן, לא כולם שותים בירה באותה הצורה ברחבי העולם.

מנהגי שתיית בירה ברחבי העולם

תרבות השתייה בישראל מתפתחת. כמובן שאין צורך לעודד שתייה מופרזת של אלכוהול והגעה למצב של אובדן חושים, אך שתייה בטעם יכולה להיות חוויה מדהימה. כדאי להכיר מנהגי שתייה נפוצים ברחבי העולם וחשוב לזכור שכאשר מדובר על בירה, אין כמו לשתות אותה ביחד עם חברים ואין כמו להגיע לפסטיבלים שונים של בירה על מנת להיחשף לכמה שיותר בירות מסוגים שונים ולהנות מעולם אלכוהולי מגוון, עשיר וטעים.

משחק חפש את הכלה בגרמניה

גרמניה היא אחת המדינות שבהן צורכים בירה בכמות משמעותית. לא מעט אנשים טוענים שבגרמניה שותים יותר בירה מאשר מים. מדי שנה בשנה נערך בגרמניה פסטיבל בשם: “אוקטוברפסט” אשר ידוע כפסטיבל בירה פופולארי מאוד בכל העולם. אחד המנהגים של גרמניה הנוגעים לבירה הוא: ערב לפני כל חתונה, החברים של החתן והכלה "חוטפים" את הכלה לבר כלשהו והחתן צריך לחפש אותה על מנת להחזיר אותה. כאשר הוא מוצא אותה בבר הוא צריך להזמין את כל החברים לסיבוב בירות.

ניתן למצוא כיום ברים בגרמניה שבהם מוזגים בירה בכוסות קטנות. בכל פעם שמלצר מבין כי הכוס בירה התרוקנה או עומדת להתרוקן הוא יניח כוס בירה נוספת. חשוב שתכירו את הסימן המדובר על מנת שלא תסיימו את הערב שלכם כאשר אתם שיכורים מרוב שתיית בירה.

בירה בהונגריה

גם בהונגריה אוהבים מאוד לשתות בירה וניתן למצוא יצרנים מקומיים רבים אשר ידועים בבירות טובות ואיכותיות. אחד המנהגים בתרבות השתייה של ההונגרים הוא הימנעות מהשקת כוסות הבירה שהם שותים. מדובר על מנהג אשר החל לאחר כיבוש המדינה בידי העות'מניים ועל מנת להימנע מהזיכרון הכואב שבו הטורקים השיקו כוסות ועשו לחיים לאחר הכיבוש.

בירה בבלגיה

הבלגים גם אוהבים מאוד בירה ויש שטוענים שאין כמו בירות בלגיות. בפאבים מסורתיים בבלגיה, לאחר שמזמינים בירה המלצר יגיע עם הבירה, יפתח אותה, ימזוג חצי כוס ויציג את תכולת הכוס בפניכם.

בירה באיטליה

גם באיטליה ניתן למצוא כיום בירה איכותית ומפנקת. ישנן לא מעט מבשלות בירה באיטליה שניתן למצוא בהן בירות איכותיות וטובות מאוד. בירה איטלקית ידועה כבירה שכדאי מאוד לטעום אותה וידוע כי תושבי איטליה נוהגים לשתות בירה קרה כמעט בכל ארוחה. בירה מהווה באיטליה משקה פופולארי מאוד ותוכלו למצוא אותו בכל בר, מסעדה ועוד.

עבור חוויה משובחת של בירה גם בישראל, כדאי מאוד לאמץ כמה הרגלי שתייה רלוונטיים. אצלנו בקלוצמן תוכלו למצוא מבחר של סוגי בירות כך שכל חבר/ בן משפחה יוכל למצוא את הבירה החביבה ביותר אליו, לחוויית שתייה משובחת, באחריות.


bottom of page