top of page

הבלוג של קלוצמן

מה ייחודי בבירת קלוצמן שלנו?

כדאי לכל חובב בירות "בוטיק" ישראלי, להכיר את "בירה קלוצמן". בשיתוף עם מבשלת ביר-בזאר, קלוצמן מפתחת ומייצרת בירות ייחודיות, מבוססות פירות הדר. עד כמה זה ייחודי? אלה כמה נקודות שימחישו:


פירות מבית טוב

הייחודיות של בירות קלוצמן, מתחילה בכיוון אחר לגמרי - חקלאות. משק קלוצמן מחזיק כבר מעל ל-100 שנה, בפרדסים מקומיים בעמק חפר. בפרדסים אלה, משפחת קלוצמן גידלה וממשיכה לגדל פירות הדר. אבל אלה לא סתם פירות ההדר הרגילים, המוכרים לכולנו. משק קלוצמן מתמחה ומוביל בארץ, בתחום גידול ההדרים מזני בוטיק. פירות הדר ייחודיים אלה, נרכשים בין השאר על ידי מסעדות יוקרה שונות, הן בארץ והן ברחבי העולם. למעשה, משק קלוצמן הוגדר בשנת 2017 כמגדלי ההדרים המובילים בעולם, על ידי ערוץ 4 הבריטי.


הבירה עושה עלייה

גידול פירות הדר, הוא ללא ספק מסמלי הישראליות הקלאסיים. המצוינות של משק קלוצמן בתחום זה, התבטאה בגידול לימונים ייחודיים, קלמנטינות ועוד. בהמשך נשאלה השאלה, מה עוד אפשר לעשות איתם? בשיתוף עם מבשלת ביר-בזאר, הגיעו לתשובה המעניינת: לייצר בירה ישראלית! כך נפתח פרק מצליח נוסף, בהיצע המוצרים הייחודיים של החברה.


הפירות שעושים את ההבדל

משק קלוצמן מפתח ומייצר כאמור בירות ישראליות, על בסיס פירות ההדר שהוא מגדל. בירה על בסיס פירות ייחודיים, היא באופן טבעי בירה ייחודית, עם טעם ועם ארומה בהתאם לכך. אם עושים אותה כהלכה, כמובן. כל אחד מסוגי הבירה שמיוצרים על ידי בירה קלוצמן, מבוסס על זן ייחודי ונדיר של פרי הלימון. התוצאה: ארבע בירות ייחודיות, בעלות "טוויסט" לימוני:

אינטרדונאטו - בירה מבוססת לימון אינטרדונאטו מסיציליה. משלבת חמיצות גבוהה עם מרירות נמוכה.

ברגאמוט - על בסיס לימון מזן שגדל באיטליה ובסין, משלבת ארומת לימון, עם מתקתקות תפוז ומרירות קליפת לימון.

קפיר ליים - מבוססת פרי קפיר ליים מתאילנד. משלבת חמצמצות, דבש ולמון גראס.

קלמנסי - מפרי הקלמנסי מאסיה. בצבע וניחוח בננה מתוקה, עם ארומת פרדסים.


התהליך האיכותי

אוקיי. אז יש לנו פירות ייחודיים וגם בירה. עכשיו נשאלת השאלה, כיצד משלבים את השניים באופן איכותי? למעשה - כיצד משלבים את הפירות, בתהליך ייצור הבירה, כך שנקבל בסופו של דבר תוצרים איכותיים, שהם גם ייחודיים ומקוריים? הסוד לכך, הוא בהתאמה מוקפדת על מתכונים שמחברים באופן מיטבי, פרי ייחודי למתכון בירה.


השוני המיוחד

לכאורה, הרעיון לא חדש. רבים שמעו, בוודאי מי שמתמצא במשקאות, על משקה ה"שנדי" - שילוב פופולארי של בירה עם משקה מוגז. לשנדי היו וישנן לא מעט גרסאות, הן כמשקאות מסחריים והן כמתכוני קוקטייל פירות. אז לא, לא מדובר בשנדי! בירות קלוצמן הן דבר שונה לגמרי, חדש וייחודי.

אחד ה"סודות" לכך (שעכשיו נגלה לכם), הוא לתת לטעמם המיוחד של הפירות מקום מרכזי בתהליך, בשונה מתהליכי ייצור בירה ומשקאות אחרים שמשתמשים בארומות מקליפות הדרים או בפירות במינון נמוך יחסית.



bottom of page