top of page

הבלוג של קלוצמן

למה חשוב לקנות בירה תוצרת כחול לבן?

היא טעימה, היא מקורית והיא משמחת כל לב, אבל האם יש סיבות נוספות שבגללן כדאי לרכוש דווקא בירות ממבשלות ישראליות? מה הופך את הייצור הכחול והלבן להרבה יותר צבעוני ממה שהוא נראה? ומדוע זה לא רק מומלץ, אלא אפילו חשוב? הנה כמה סיבות מעולות להצטייד דווקא בבירה ישראלית.

להיות עם חופשי בארצנו

כלכלה עצמאית היא כלכלה חזקה. נכון, לא תמיד, אך במדינה כמו ישראל, הקטנה ומוקפת האויבים, הדבר חשוב שבעתיים. השוק הישראלי קטן משמעותית מחבריו האירופאיים, האמריקאיים ומשווקים נוספים, מה שמשפיע באופן טבעי על היקף הייצור. נוסף על כך, העובדה שרובן המוחלט של המדינות המקיפות את ישראל הן מדינות עוינות, הופכת את המסחר איתן למוגבל ומצומצם מאוד, עד לא קיים. מה זה אומר? שערוצי המסחר הטבעיים, אלו המתקיימים בין מדינות שכנות, מתבטל כמעט לחלוטין – וזוהי עוד סיבה לתמוך בייצור ישראלי. רכישת בירה ישראלית היא דרך מעולה לחזק את כלכלתה של ישראל ולתרום לעצמאותה הכלכלית.

תנאים סוציאליים – וזה לא מובן מאליו

מדינת ישראל היא מדינת רווחה הנוקטת כללים מחמירים, קפדניים ונוקשים מאוד בכל הנוגע לתעסוקה. כללי התעסוקה השונים, החל מקביעת שכר מינימום וכלה בהגבלת מספר שעות העבודה היומיות, נועדו לשמור על העובדים במדינת ישראל ולהפוך אותה למקום מתוקן והוגן. התנאים הללו, לצערנו הרב, לא נשמרים ברבות ממדינות העולם – כאלה שאנחנו צורכים מהם כמויות אדירות של סחורה ומוצרים. במדינות מתפתחות שונות ברחבי העולם, דוגמת סין, הודו או בנגלדש, לא נאכפים תנאי התעסוקה הנאותים שנהוגים כאן, ולייצור כולו, יפה וטוב ככל שיהיה, יש טעם נפגם. כשאתם רוכשים בירה ישראלית ומוצרים ישראליים בפרט, אתם תומכים בתנאי העסקה נאותים, זכותו הבסיסית של כל אדם.

התאמה לטעם הישראלי

אין כמו ייצור ישראלי כדי לקלוע בול לטעם הישראלי, המדויק, החצוף, עם הטעמים המקומיים, הסגנון, תנאי האקלים וכיוצא באלה. כשמפעל בעולם מחליט לייצר פריט מסוים, איכותי, בטיחותי ותקין, הוא לא חושב על רמי מנתניה או על ליאורה מרחובות – הוא חושב גלובלי. ברוב המקרים, אגב, הוא גם ייקלע לטעמיהם הכלליים של תושבי העולם, אך אין כמו ייצור מקומי ופרטני כדי לדעת במדויק מה הצרכן הסופי מצפה ממך ומה הוא רוצה לקבל. ייצורה של בירה ישראלית הוא לא רק ייצור מקורי, עם טעמים מיוחדים ובתנאי הכנה מוקפדים ביותר, הוא גם לוקאלי. זה אומר שכשיושבים וחושבים על התמהיל המושלם במבשלה, לוקחים בחשבון את הטעם הישראלי, האקלים המקומי, העיצוב המושלם ומחברים את כל זה לחוויה מושלמת – ומדויקת.

מה שיותר ירוק – יותר טוב!

כדי לייבא מוצר מסוים מחו"ל לישראל, נדרש מערך לוגיסטי מורכב מאוד, הכולל בתוכו מלבד בירוקרטיה ולא מעט טפסים, גם אמצעי שינוע נוחים ומתקדמים. כשאתם בוחרים לרכוש מוצר ישראלי, אתם מייתרים את השימוש עבור היבואנים באוניות ומטוסים, מה שמפחית לאין ערוך את זיהום הסביבה ותורם לעולם ירוק יותר.




bottom of page