top of page

הבלוג של קלוצמן

ייחודיות הכנת בירות בישראל

במשך עשרות שנים נאלצו חובבי הבירות בישראל להסתפק באותם מותגי בירה בינלאומיים מוכרים. לא שיש לנו משהו נגד מנהלי קרלסברג, היינקן, ווינשטפן או כל מותג בירה אחר שמיוצר מעבר לים, אך אי אפשר להתעלם מהעובדה שטעמי הבירות שלהם די דומים וחסרי ייחודיות, מה שגרם לכמה ישראלים אמיצים להחליט – הגיע הזמן לשינוי! כיום כבר ניתן ליהנות ממגוון רחב של בירות מקומיות, טעימות ומיוחדות במינן, שלא ניתן למצוא במקומות אחרים על הגלובוס. עוד לא נחשפתם לבירה ישראלית-כחול לבן? הישארו עימנו ותלמדו את כל מה שצריך לדעת על ייחודיות הכנת הבירות בארץ.


תהליך הייצור של בירה תוצרת חוץ

מיליוני ליטר בירה מיוצרים מדי יום ברחבי העולם, חלקם הגדול על ידי מותגי הענק בענף. בתהליך הייצור של מותגים אלו שמים דגש מיוחד על שני אלמנטים מרכזיים – מהירות ייצור גבוהה (כי כשצריך לייצר 500,000 בקבוקים ביום, כל דקה חשובה) וחיי מדף ארוכים ככל שניתן (תסתכלו מידי פעם על תאריך הייצור של הבירה תוצרת חו"ל שאתם קונים בסופר, במרבית המקרים התאריך שתגלו הוא מלפני כמה חודשים טובים). איך שלא תסתכלו על זה, שני העקרונות הללו פוגעים באיכות ובטעם ומובילים לייצור המוני של בירות בעלות טעם דומה, בלי שום ייחודיות שניתן להתענג עליה.


תהליך הייצור של מבשלות הבוטיק הישראליות

כשמתחילים לחקור על תהליכי הייצור של מבשלות בירה בישראל מגלים כי הם הרבה יותר איכותיים וקפדניים מאשר מעבר לים, וזאת בשל העובדה כי מדובר במבשלות בוטיק אשר מייצרות בכמויות קטנות בהרבה. הדבר מאפשר ייצור של בירה איכותית במיוחד, כזאת שאין בה שום טעמי לוואי מלאכותיים שנגרמים בשל סינון ארוך מידי או תהליכי פסטור, דבר מחייב כאשר מייצרים בכמויות מסחריות לכל רחבי העולם. במילים אחרות – בכל הקשור לבירה ישראלית הטריות מדברת, מה שמורגש בכל לגימה ולגימה.


התאמה מושלמת לטעם הישראלי

מאחר ומדובר בכמויות קטנות בהרבה, מבשלות הבוטיק בישראל יכולות להעניק תשומת לב מרכזית לאנינות הטעם של הלקוח הישראלי ובהתאם לזאת לייצר בירה שמותאמת במיוחד לטעמו. לאור זאת נעשים כל העת ניסיונות לשבור את החד-גוניות של מותגי הבירות האחרים מעבר לים, אשר עושים שימוש קבוע בדגנים, שעורה ושיבולת שועל בעת תהליכי הבישול של הבירות שלהם. כיצד זה מתבטא בשטח? בשימוש בחומרי גלם מקומיים שידועים באיכותם ובטעמם המשובח, לא רק בארץ, אלא בכל רחבי העולם.


דוגמא מצויינת לכך היא שילוב של פירות הדר בתהליכי התסיסה של הבירות הישראליות. התוצאה הסופית מתבטאת במגוון רחב של בירות מרעננות וטעימות במיוחד, המשלבות בהרמוניה מופלאה בין מתיקות ממכרת לחמיצות מעודנת. תוכלו למצוא בישראל בירות בטעם לימון, תפוז דם, אשכולית ואפילו כאלה עם נגיעות של כוסברה וציפורן. אין ספק, המוח הישראלי מצליח להפתיע גם הפעם!

לחיים!



bottom of page