top of page

הבלוג של קלוצמן

5 סיבות לקנות בירה קלוצמן

למה אנחנו שותים בירה? התשובה המתבקשת היא "בגלל האלכוהול", אבל בירה היא כל כך הרבה מעבר לזה. בירה איכותית כוללת איזון מושלם של טעמים, גיזוז נכון וקרירות מדויקת, ואם היא ממש מיוחדת יהיה בה גם מרכיב נוסף – נגיעה עדינה או ארומה ייחודית שתחבר את הכל ביחד. בירות הבוטיק של קלוצמן נוצרות בדיוק בדרך זו, ויש להן קהל קבוע שחוזר אליהן בכל פעם בגלל כמה סיבות עיקריות.


חומרי גלם מקומיים

משק קלוצמן היה כאן הרבה לפני הבירה הישראלית הראשונה. הוא הוקם בשנת 1906 בפרדסים של עמק חפר ומאז עבר דרך ארוכה. גם היום הפרדסים עדיין כאן, והמשק מתמחה בפירות הדר מזני בוטיק מבוקשים הנמכרים למסעדות בארץ ובעולם. זנים אלו הם גם המרכיב הסודי בבירות הקראפט של קלוצמן המיוצרות בשיתוף פעולה עם מבשלת הבירבזאר. חומרי הגלם המקומיים הללו מסייעים ליצור בירות הדרים המצטיינות בטעם ישראלי חדש ומרענן.


טעמי הדר מרעננים

בירה ופירות הדר – נשמע כמו שילוב קצת מאתגר? ממש לא. אם חושבים על זה, כאשר בוחרים באיזון הנכון, מקבלים את הבירה המושלמת. הטעם החמוץ-מתוק ביחד עם האלכוהול והגיזוז יוצרים את המשקה האידאלי המתאים כמעט בכל מצב – אחר צוהריים ליד הים, ארוחת ערב קלילה או אפילו ערב שקט בבית, בירת הקראפט הזאת תסתדר היטב בכל מצב.


תהליך ייצור מוקפד

בירות בוטיק מחייבות הרבה תשומת לפרטים, מומחיות וגם – קצת "חוצפה" לנסות דברים חדשים. תהליך הייצור עשוי להיות מורכב עוד יותר כאשר מנסים לאזן בין טעמה הרגיל של הבירה לבין טעמי פירות ההדר. לכן, על מנת לשלב את כל אלו בהצלחה נדרש תהליך ייצור מוקפד ומדויק. אך אל דאגה, אנחנו לא מתלוננים – תהליך היצירה של בירה חדשה הוא מרגש והדרך אליה מהנה לא פחות מהתוצר הסופי.


טעמים ייחודיים מכל העולם

משק ההדרים של קלוצמן מתבסס על זני ההדרים המקומיים, אך תמיד שואף למצוא טעמים ייחודיים מכל העולם. לכן, במשך הזמן, המשק התמחה בזנים שלוקטו ממקומות שונים בעולם ומסע החיפושים הוביל את קלוצמן עד לסין ולאיטליה. משם הביאו את הדר הברגאמוט המאפשר ליצור בירה בטעם פירותי, עמוק ועשיר. לצד הזן הזה, משתמשים בקלוצמן גם בזנים אחרים בעלי ניחוחות של לימון והדר- אך אל תתנו לטעם המעודן להטעות אתכם – גם כאשר מדובר בבירה בהירה וקלילה, אחוזי האלכוהול שלה יכולים להגיע עד 6.2%.


מארז היכרות עד הבית

לכל אחד מאתנו יש את סוג הבירה האהוב עליו – הסוג "הבטוח" שתמיד כיף לחזור אליו. אבל ההנאה הגדולה באמת היא לגלות בירות בוטיק חדשות בטעמים מעוררים ובלתי צפויים. מארז ההיכרות של קלוצמן מציע בדיוק את זה – ארבעה טעמים חדשים, לכל אחד מהם גוון ייחודי משלו:

  • אינטרדונאטו: בירת IPA של 5.2% מפרי הדר שמקורו באיטליה והיא מאופיינת בחמיצות גבוהה ומרירות נמוכה.

  • ברגאמוט: בירת סזון בלגית 6.2% במרירות עדינה, שמשלימה אותה ארומה מתקתקה של לימון תפוזי.

  • קלמנסי: בירת Pale Ale 4.5% ייחודית המתבססת על הדר הקלמנסי שמקורו בפיליפינים.

  • קאפיר ליים: בירת Bitter 5.2%, הכוללת את עלה הקאפיר ליים שמקורו בתאילנד, מצטיינת בטעמים מודגשים של דבש ולמון גראס.


bottom of page