top of page

הבלוג של קלוצמן

משדרגים את החיים במטבח – בישול עם בירה

מאז שחר האנושות נהגו בני האדם בכל קצוות תבל ליהנות מלגימת בירה קרה. אלא שבשנים האחרונות החלה הבירה לפלוש גם לתחום הקולינארי, ועשרות מנות טעימות הפכו לנפלאות אפילו יותר, בזכות השילוב בין בירה לאוכל. מדוע השילוב בין בירה לאוכל מוצלח כל כך? אילו מנות מככבות בצמרת השילוב המנצח הזה? והיכן ניתן למצוא בירה ישראלית מפתיעה ומרעננת שתהפוך כל מתכון לטעים במיוחד? מייד תקבלו את כל התשובות לכך.


מדוע בירה כל כך מתאימה לבישולים?

לבירה לבנה מספר תכונות אשר הופכות אותה לאידיאלית למגוון רחב של מאכלים. בראש ובראשונה, יכולת הריכוך שלה מופלאה, במיוחד כאשר מדובר בבשר. השרו בשר, בעיקר מנתחים קשים, במרינדה הכוללת בירה, וראו איך בתוך זמן לא ממושך, הבשר הופך לרך וטעים להפליא. שנית, בירה יוצרת פריכות נפלאה, דבר שניתן לנצל היטב כאשר רוצים להכין מאכלים מטוגנים. השמרים שבבירה מסייעים לבלילה לתפוח וכפועל יוצא מכך – להיות פריכה במיוחד.


יתרונות נוספים לשילוב בין בירה ואוכל הינם:

  • הארכת חיי המדף של המאכל המדובר, בעיקר כאשר מדובר בתבשיל.

  • תסיסת הבירה עוזרת להתפחה מהירה וטובה יותר, מה שבוודאי משמח את חובבי האפייה שביניכם.

  • טעם נפלא, שכן השילוב בין המרירות המעודנת של הבירה לטעמי מרכיבי מזון שונים הוא שילוב מנצח, כך מעידים גם השפים הגדולים בעולם.


לחם, בשר, ירקות ועוד – תפריט מנצח שכולל בתוכו בירה

אז אילו מאכלים יהפכו למושלמים בשילוב בירה לבנה? ובכן, הרשימה ארוכה במיוחד. הנה ארבעה מאכלים מומלצים במיוחד:

1. לחם בירה – פשוט ומהיר להכנה ויוצר טעם נפלא עם ריח משכר. ניתן לשלב בלחם מגוון רכיבים דוגמת בצל, עגבניות ותירס, ובתוך 45 דקות יש לכם לחם חם, טרי, פריך ונפלא.

2. עוף בבירה – שילוב קטלני לפחות כמו אבטיח וגבינה בולגרית. אפשר להשתמש בתצורות שונות של העוף (כבד עוף, שוקיים, חזה עוף ועוד), אך חשוב להקפיד על כמויות בירה נכונות, כדי למנוע מרירות יתר או טעם יבש.

3. קדירת בקר – אוהבים בשר אדום? אתם הולכים "לעוף" על התבשיל הנהדר הזה. נכון, הוא דורש קצת זמן (כ-3 שעות מרגע תחילת ההכנה), אבל התוצאה הסופית טעימה במיוחד ובהחלט שווה את ההמתנה.

4. ירקות בטמפורה – מנה נפלאה לצמחוניים, טבעוניים אבל לא רק, עם המון צבעים ושילוב טעמים פשוט מושלם. כל שיש לעשות הוא לבחור בירקות האהובים עליכם, להתארגן על סכיני מטבח איכותיות, לקצוץ אותם לגדלים הרצויים, לעטוף אותם בבלילה שהכנתם שכוללת בתוכה גם בירה ולזרוק לשמן עמוק או לתנור. כבר בביס הראשון תבינו עד כמה השילוב בין בירה וירקות הוא כל כך טעים ונפלא.


ברחבי הרשת תוכלו למצוא מתכונים רבים לכל אחד מהמאכלים האלה ולהתחיל לשלב בירה בתפריט שלכם כבר מהארוחה הקרובה.


"קלוצמן" – בירה פירותית מושלמת שכדאי לשלב בתפריט!

אז למדתם על איכויות השילוב בין בירה לאוכל, הכרתם מספר מאכלים נהדרים בשילוב בירה, וזהו בדיוק הזמן להכיר לכם בירה ישראלית משובחת שהופכת כל מאכל לחגיגה אמיתית בפה. בירה "קלוצמן", מותג ישראלי וותיק ומיוחד, אשר מציע לכם קולקציה של בירות פירותיות נפלאות במיוחד. הייחודיות של כל בירה מתוצרת "קלוצמן היא בטעם הנפלא שמשלב בין מרירות, חמצמצות ומתקתקות באופן מושלם, מה שמאפשר לשלב אותן במאכלים רבים ללא חשש ולהשיג חוויה גסטרונומית מעולם אחר. נסו ותבינו על מה אנחנו מדברים. בישול נעים ושיהיה בתיאבון!



bottom of page