top of page

הבלוג של קלוצמן

מה ההבדל בין בירה בחבית לבירה בבקבוק בטעם?

אלכוהולי עממי להמונים, למשקה מותג בעל מגוון רחב של טעמים, שיטות בישול והגשה.

ביציאה לפאבים ולמסעדות, רבים מתייחסים אל הבירה הקרה שנמזגת ישירות מהחבית כמשקה מועדף, והכוסות הגבוהות והמעובות עם גישת הקצף והריח הייחודי בהחלט מספקים חוויה ייחודית. לעומת זאת יש את אלה שיעדיפו את הבירה בבקבוק זכוכית הנפתח במקום, ומשחרר ארומה ריחנית בנקישת לחיים.

ההבדל בין שתי הבירות הוא לא רק באווירה, אלא גם בשיטת הייצור והשימור של הבירה, אשר משפיעות על טעמה.

בירה ישראלית מחבית לעומת בירה ישראלית בבקבוק

בירה מחבית לרוב תעבור תהליך פסטור קצר יותר, מה שמשמר את הטעם הגולמי של החיטה והשמרים בה. הבירה תעבור תהליך סינון קפדני משאריות שמרים וחומרי גלם, לקבלת מראה חלק ומרקם נעים לשתייה, וטעמה מודגש במיוחד. מזיגת הבירה לכוס משחרר את הפחמן הדו חמצני האצור בה, מה שמפחית את רמת המרירות שלה.

בשל האופן בו משתמרת הבירה בחבית, מדובר במוצר בעל חיי מדף קצרים במיוחד, חודשים בודדים בלבד, בחבית סגורה ואטומה, כאשר ממועד הפתיחה חיי המדף אף מתקצרים עוד יותר, לשבועות ספורים בלבד.

בירה מבקבוק לעומת זאת תשתמר לאורך תקופות ארוכות במיוחד, לעתים אף שנים, כאשר הבקבוק נשאר חתום וסגור. אופן שחרור הגזים עם פתיחת הבקבוק הוא איטי בהרבה מבירה שנמזגת לכוס, וטעמה דומיננטי ועשיר.

בשונה מבירה מחבית שלרוב מוגבלת למספר מצומצם של טעמים, בעיקר בשל התוקף הקצר של המשקה לאחר חילוץ הפקק מן החבית, בירה ישראלית איכותית המגיעה בבקבוקים ניתן למצוא במגוון רחב במיוחד של טעמים, רמות שונות של ארומה, שילובים והתאמה לסגנונות, טעם ולצד מאכלים שונים.

למה בירה ישראלית?

מלבד הרצון לתמוך בעסקים ישראלים ובתעשייה המקומית, בתחום בישול הבירה הישראלים יצרו והטמיעו את המונח בירת בוטיק. מבשלות בירה מקומיות הנשענות על חומרי גלם טריים ומקומיים, שימוש בארומת הדרים והתאמה לטעם של הוגם הישראלי, יצרו מארזי בירת בוטיק משובחת, מהנה, אשר מתאימה עם הארוחה הביתית, לצד כמה נשנושים מלוחים בפאב, עם חברים במרפסת, באירועים ובשלל סיטואציות נוספות.

בין הבירות המשובחות ניתן למצוא בירה בניחוח לימון מקומי, בירה בארומה של הדרים שונים, בירה במתיקות מעודנת של דבש ישראלי משובח ובירות נוספות, עדינות ומחוזקות, להעדפה אישית ולכל חובבי הבירה.

ההבדל בין הבירה המקומית המשובחת לבירות מתועשות המגיעות בייבוא בא לידי ביטוי גם באיכות הבירה המבושלת ביד אומן, ומשלבת חקלאות מקומית עם טכניקת בישול איכותית, וגם בייחוד שבבקבוקים מקומיים מעוצבים וטעמים חדשניים, אשר פחות מוכרים וניתנים ליישום בייצור ההמוני.


bottom of page